thema ik en mijn lichaam

Wie ben ik?
Wat heb ik?
Waar zijn mijn armen,....

Deze week zijn we eens gaan kijken naar 'ik'.
We bekeken onszelf, de andere kleuters.
Zo zijn we veel te weten gekomen over onszelf.


Hierna konden we beginnen aan het tekenen in het 'ik' boekje.

 

 

 

Onze kikkers en dolfijnen hebben een spiegel gemaakt.
Ze moesten een patroon naleggen.
Kikkers met twee kleuren, dolfijnen iets moeilijker met 4 kleuren.
 

De kikkers maakte een puzzel van 6 stuks.
 

 











Ze kleurde ook een poppetje, daarna moesten ze dit uitprikken.
 

 


 



Daarna hebben ze gekeken naar wat er anders is.
Er was een rij met allemaal kindjes die aan het turnen waren, 1 kindje deed er iets anders. Wie is dat?
 

 











De dolfijnen hebben gewerkt aan voorbereidend rekenen.
Ze hebben gewerkt aan groot en klein.
Ze moesten de jongens van klein naar groot kleven en de meisjes van groot naar klein.
 

 

 

Het vakje kleuren waar de kinderen van groot naar klein staan.
 

 

 











Visuele discriminatie
 











We leren onze naam schrijven!
 

 


We spelen tikkertje hoog.
 

 

 











Spelen in de klas!

 

 

 

 

 

 

 

 

Onze eerste puzzelkampioen!!!
Proficiat Lise!!!!!!

 

Zo zit het thema 'ik en mijn lichaam' er weer op. Onze kleuters hebben weer veel geleerd.
Volgende week gaan we werken rond ridders en kastelen, prinsen en prinsessen....
Beloofd weer veel plezier!!

Lieve knuffels,
juf Sanne